SETMANA DE LA MAR

Per fí ha arribat tant esperada setmana...... i les prediccions meteorològiques no són molt favorables per fer activitats a la mar...

2 de febrer, dilluns.

Primer dia de Setmana de la Mar, avui fa molt de vent i hem hagut de canviar un poc el primer dia d'activitats: En primer lloc hem anat fins al Club Naútic de Sant Antoni. Allà hem conegut als nostres monitors: Aina, Mar i Oriol.

Hem esmorzat i desprès hem anat caminant fins la platja més propera a fer una activitat molt interessant de recerca d'algues i plantes marines, restes d'animals marins (copines...) i hem sapigut més sobre tot allò que hem trobat. N'Oriol, na Mar i n'Aina ens han mostrat fitxes i altres restes molt similars i pròpies de les nostres platges.
Ha estat un taller que ens ha paregut molt interessant i ens agradat moltíssim. Desprès ja hem tornat cap a l'escola.

3 de febrer, dimarts.
Avui hem fet un canvi de plans, el temps no era mica bó i no hem anat a l'Aquari de la Cova de ses Llagostes com estava previst, bufava moltíssim de vent a la costa de Sant Antoni.

La mar tenia aquest aspecte avui de matí: ones d'uns dos metres!!! Per aquest motiu ha estat impossible anar  a l'Aquari, perquè està situat just de vora la mar i per motius de seguretat no hi hem anat.

Avui hem passat la major part del temps a les instalacions del Club Naútic. Hem començat amb el quadern de Bitacora, hem escrit al voltant del que vam fer ahir i llavors n'Oriol ens ha contat una història ben divertida sobre els vents..

N'Oriol ens ha explicat en forma de conte la direcció dels diferents vents i el seu nom. Desprès els hem recordat i els hem apuntat al nostre quadern de bitàcora.

També hem après els aparells que s'utilitzen per mesurar la intensitat del vent, la temperatura, pressió de l'atmosfera... tot ben interessant.
Llavors hem parlat amb els walkies, per comunicar situacions atmosfèriques i ha set molt divertit.

Desprès d'esmorzar hem anat a vore l'estat de la mar i hem quedat impressionats.....

Per acabar la jornada hem rebut la visita de na Marta, la mamà de Carla i biòloga de setmana de la Mar. Ens ha parlat sobre aus pròpies de les nostres illes, les seves característiques i dades molt interessants al voltant de com viuen, gràcies Marta ens ha agradat moltíssim.
Aviat penjarem les fotografies!

4 de febrer, dimecres.

Aquest dia queda anul·lada l'activitat prevista per mal temps: SORTIDA AL PARC NATURAL DE SES SALINES.

Ens quedarem a escola amb l'horari habitual de 9 a 14:00 h.

Tant dijous com divendres tornarem al Club N. de Sant Antoni, però queda ANUL.LADA LA PERNOCTACIÓ AL CATAMARÀ PER MAL TEMPS, per tant anirem i tornarem els dos dies i farem horari de 9 a 14:00 h

5 de febrer, dijous.

Avui també hem anat a les instal·lacions del Club Nàutic, hem omplit el nostre quadern de bitàcola i desprès ens han explicat les parts d'un vaixell i els seus noms

Més tard, vam rebre la visita de Lorenzo, un capità de vaixell que ens acompanyarà durant la sortida que farem. Ell ens va parlar sobre l'art de la pesca: com es realitzava antigament, quines maneres de pescar hi han, les nostres arts eivissenques.. la nansa, el volantí....

Llavors hem tingut l'oportunitat de visitat la Cofradia de Pescadors de Sant Antoni, ens han explicat com funcionava i hem pogut veure on es guardava la pesca i el procès que seguia el peix fins arribar a les botigues.

També hem vist diferents vaixells de pesca atracats  i les xarxes de pesca que s'utilitzen.

Aquest és un vaixell de" pesca d'arrastre"

Al tornar al Club Nàutic, vam fer el quadre de nus mariners i ens va encantar....

6 de febrer, divendres.

Avui és el nostre darrer dia a Setmana de la Mar, per sort, el temps ha millorat i hem pogut anar a visitar la Cova de Ses Llagostes. Hem vist un munt de peixos diferents,  fins i tot, taurons ben petitons.. ens ha agradat moltíssim.

Desprès hem esmorzat allà mateix i hem tornat caminant al Club Nàutic.

Quan hem arribat hem fet un taller sobre el significat de les banderes a la mar... i d'aquesta manera hem finalitzat la nostra setmana d'activitats a la mar... sense mar....

De totes maneres ha estat una setmana genial: hem après moltíssimes coses interessants sobre la mar i ens hem divertit molt, gràcies a tots!!!!!!!: MAR, AINA, ORIOL, MARTA, VANESSA, VERO, LORENZO... Moltes gràcies a tots!!

"SA CONILLERA"
10-11 DE MARÇ

Bon dia a tots!
Com podeu observar a la primera fotografia, avui si que ens ha acompanyat els temps i acabam de viure dos dies increïbles, on hem pogut gaudir d'uns dies de navegació. Han estat uns dies molt especials, els quals estic ben segura, mai oblidarem....
Ahir vam navegar fins Conillera i li vam donar la volta a l'illa a bord del Goa 2 i el Goa 3, dos dels catamarans on vam dormir.

Els nostres capitans ens van deixar dur els Catamarans i va estar tota una experiència....

Es vam convertir en petits capitans i vam aprendre les primeres nocions de navegació sobre punts cardinals, profunditat, parts dels vaixell....

Passarem ben prop dels Illots..
 Una vegada vam arribar a Sa Conillera, vam tirar l'àncora prop de l'illa i vam estar allà fins l'hora de dinar, vam recordar els nus i quan es va fer l'hora vam preparar taula i  varem gaudir d'una bona amanida i un parell de filets de pollastre que ens va preparar la nostra cuinera, gràcies Vanessa, tot estava deliciós!

Desprès de dinar, ens esperava una gran sorpresa:....

DOFINS A PROA!!!!!

Ens van explicar que estaven pescant i els vam veure només un ratet, però desprès ens esperàvem abans de marxar..

A primera hora de la tarda vam visitar amb na Marta l'illa de Sa Conillera, vam veure els animals endèmics de l'illa i la seva flora.

Ja apareixien els primers signes de cansament...

Quan vam acabar la visita per Sa Conillera, vam tornar als catamarans i poc a poc cap al Port de Sant Antoni.

Durant la travessia vam poder veure un grup de virots:

i de nou, als nostres amics els dofins:

Gràcies a tots els que ens heu fet possible realitzar aquestes jornades a la mar: als nostres monitors, a Vanessa, a Marta, a Ernest i Ael, als capitans i a Kike, de tots valtros hem après. Fins aviat amics!